Znaczenie lokalizacji
Most handlowy z Morza Czarnego i Azji do Europy
Korytarz transportowy prowadzący poprzez teren Ukrainy do Polski stanowi również atrakcyjne połączenie w ciągach:
- Kraje południowego i wschodniego wybrzeża Morza Czarnego, kraje basenu morza Kaspijskiego i kraje Bliskiego Wschodu – Ukraina – Polska – Skandynawia / północne Niemcy, Benelux i Wielka Brytania – połączenia te obecnie bazują na żegludze morskiej z Turcji do portów włoskich i dalej przez przeciążone szlaki transalpejskie na północ Europy. Utworzenie połączenia bazującego na liniach promowych z Odessy do portów południowego i wschodniego wybrzeża Morza Czarnego, kolejowe połączenie intermodalne przez Euroterminale w Chełmie i Dorohusku, i dalej przez rozwinięta europejską sieć połączeń intermodalnych (w tym morskich promowych do Skandynawii i Wielkiej Brytanii) zapewnia korzystną czasowo i kosztowo alternatywę dla istniejących połączeń.
- Ukraina (ale też Gruzja i wschodnia Turcja) – wielkie porty kontenerowe Morza Północnego (Rotterdam, Antwerpia, Bremerhaven, Hamburg) – połączenie intermodalne poprzez Polskę (Europorty Chełm i Dorohusk) zapewnia korzystne czasowo i środowiskowo połączenie do największych hubów europejskiej logistyki zlokalizowanych na południowym wybrzeżu Morza Północnego i nad Renem.